Na cestě k vlastní cestě... tak. Vítejte ve vnitřním světě jednoho pohledu, který si zoufale přeje být zjevným a přesto se mu to tolikrát nedaří. Ať už totiž jeho nositel chce nebo ne, rád se skrývá.


čtvrtek 7. dubna 2011

zklamání z české televize

Včera večer jsem se po dlouhé době podíval na Události České televize a musím se přiznat, že mě opět poněkud zklamala jejich tendenčnost. Narážím na (poměrně dlouhou) reportáž o nejčerstvější akci Greenpeace na zahradě Strakovy akademie. Aktivisté přelezli plot a pod okny vybudovali symbolický hřbitov, znázorňující obce, padlé při těžbě uhlí. To teď ale není podstatné, o tom si může každý přečíst jinde. Ani mé sdělení ostatně neskýtá nijak převratný postřeh.

Jen se chci podělit o to, jak mě zarazilo, že v reportáži sice zaznělo asi pět hlasů nejrůznějších "expertů," ovšem jediným tématem jejich vstupů a nakonec i celé zprávy byla nedostatečná ostraha prostoru Úřadu vlády a její potenciální nebezpečnost. Jistě, v určitém ohledu je to věc důležitá, o níž se patří občany zpravit - ale nerozumím tomu proč nepadlo v podstatě ani slovo o tom, co vlastně aktivisté svým počínáním sledovali. Že by to snad právě v těchto dnech nebylo důležité? A to člověk ani nemusí být kdovíjakým příznivcem zmiňované organizace, aby ho to zajímalo... Nebo chce ČT nahrávat současným ministrům, zasedajícím v oné budově, kteří evidentně nemají zájem na tom, aby veřejnost o daném tématu vůbec přemýšlela? Ať už chce nebo ne, mám za to, že nahrála..

1 komentář:

  1. Martine, obávám se, že většina českých médií a českých politiků téma z čistě pragmatických důvodů ignorují. Mám pocit, že je to podobné, jako když jsme si povídali o tom, zda-li když vím, co je správné, zda jsem odpovědný za to, jak jednám. Ačkoliv je to trochu k jinému tématu, myslím, že má Jakub Patočka vcelku pravdu ve svém textu na DF "Fukušima, nefukušima, češi mají zkrátka za ušima" (nejsem si jistá přesností názvu, lovím ho z hlavy). Jak je možné, že v době, pro kterou by to mělo být palčivým tématem k diskusi (prolamování limitů, bezpečnost jáderné energie apod.), se o tom moc nemluví? A tak jsem ráda, že o tom píšeš ty a nějací další, co vidí, co je potřeba vidět.

    OdpovědětVymazat